«ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ»
Παρακολουθούμε με τα παιδιά την ιστορία του «ραγισμένου
κόκκινου αυγού». Πρόκειται για την ιστορία ενός πασχαλινού κόκκινου αυγού που
ονομάζεται Αναστάσης. Ο Αναστάσης φάνηκε απρόσεκτος και δυστυχώς κατάφερε να
ραγίσει το τσόφλι του. Μετά το ατύχημα του αναγκάζεται να αναζητήσει μόνος του
το σπίτι που θα τον φιλοξενήσει…..
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε την
ιστορία του Αναστάση και να μάθετε το τραγουδάκι του:
Μετά την προβολή του βίντεο μπορεί να
ακολουθήσει συζήτηση με τα παιδιά για τα όσα παρακολούθησαν. Ενδεικτικές ερωτήσεις
που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι οι εξής:
-
Για τι μας
μιλάει το παραμύθι;
-
Ποιος είναι
ο πρωταγωνιστής;
-
Τι έγινε
στην αρχή, στη συνέχεια, στο τέλος της ιστορίας;
-
Τι έπαθε
ο Αναστάσης;
-
Γιατί του
συνέβη αυτό;
-
Πως αισθάνθηκε
μετά το ατύχημα του;
-
Τι αποφάσισε
να κάνει για να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του;
Τέλος, το παραμύθι περιέχει κίνηση και
διαλόγους που μπορούν να δραματοποιηθούν εύκολα από γονείς και παιδιά.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
1.
Δίνουμε στα
παιδιά το παρακάτω φύλλο εργασίας και τους ζητάμε να μας ζωγραφίσουν τον
Αναστάση:
2.
Εξασκούμε
περαιτέρω τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών και τα προετοιμάζουμε για την
εισαγωγή τους στο γραμματισμό, με προ-γραφικές ασκήσεις όπως αυτή που δίνεται
παρακάτω. Στο φύλλο εργασίας που παρατίθεται στη συνέχεια τα παιδιά πρέπει να
ενώσουν τελείες και να ακολουθήσουν διαδρομές για να σχηματίσουν το πασχαλινό
καλάθι με το ραγισμένο αυγό. Στη συνέχεια μπορούν να το χρωματίσουν. Ακολουθεί το
σχετικό φύλλο με την εργασία:
3.
Εξασκούμε
την οπτική αντίληψη και τον οπτικο-κινητικό συντονισμό των παιδιών με προ-μαθηματικές
ασκήσεις όπως οι λαβύρινθοι. Σε αυτούς το παιδί καλείται να επιλύσει ένα
πρόβλημα, να βρει λύση ανακαλύπτοντας την κατάλληλη διαδρομή στο χαρτί. Στη συγκεκριμένη
περίπτωση πρέπει να βοηθήσει το λαγό να φτάσει εύκολα και γρήγορα στο καλάθι με
τα πασχαλινά αυγά. Παρακάτω παρατίθεται το σχετικό φύλλο εργασίας:
4.
Μπορούμε να
φτιάξουμε ακόμα πασχαλινή κάρτα με το ραγισμένο αυγό. Μέσα από αυτό θα
εμφανίζεται ένα κοτοπουλάκι. Γι’ αυτό χρειαστούν οι παρακάτω εικόνες με το αυγό
και το κοτοπουλάκι:
Τα παιδιά μπορούν απλά να χρωματίσουν τις εικόνες να τις κόψουν και να τις κολλήσουν για να φτιάξουν την κάρτα τους. Εναλλακτικά, αν υπάρχει η δυνατότητα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν χαρτόνια ή χρωματιστά χαρτιά, πάνω στα οποία μπορούμε να σχηματίσουμε τα μέρη της κάρτας και στη συνέχεια να τα κόψουμε και να τα κολλήσουμε.
5.
Τέλος,
μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά πλειάδα χρωμο-σελίδων με πασχαλινά θέματα για να
τις χρωματίσουν. Καλό θα ήταν σε αυτές τις περιπτώσεις να επισημαίνουμε στα
παιδιά ότι θα πρέπει να ζωγραφίζουν όσο μπορούν εντός των πλαισίων, καθώς επίσης
και να προσέχουμε να κρατούν κατάλληλα με τριποδική λαβή το μαρκαδόρο. Παρακάτω
δίνονται δυο σχέδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου