1 Απριλίου 2020

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη με Παραμύθια- Εκπαιδευτική αξιοποίηση του παραμυθιού!!!

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!
https://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2020/03/blog-post.html?m=1&fbclid=IwAR2kJN4D5Tbihp5OyUfHnEaVlLdXIX3hu1CRqLDxFQaJRm9LhNUK8ztVQos

ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ!!!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Οι ιστορίες και τα παραμύθια κατέχουν σημαντική θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το παραμύθι αποτελεί από μόνο του ένα πολύ καλό και αποτελεσματικό διδακτικό μέσο, καθώς η αφήγηση ή η ανάγνωση ενός παραμυθιού αποτελεί μία διδακτική μέθοδο. Γι’ αυτό πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν ή αφηγούνται ένα παραμύθι με απώτερο σκοπό την εξαγωγή διαφόρων συμπερασμάτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας και της μάθησης. Ένα παραμύθι μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα στην τάξη με πολλούς και διάφορους τρόπους. Μια από τις δυνατότητες που παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό είναι να χρησιμοποιηθεί με διαθεματικό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι ένα παραμύθι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις σε όλο το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων (όπως για πχ. γλώσσα, μαθηματικά, κ.α.).
Όσον αφορά την ΓΛΩΣΣΑ:
 Βελτιώνεται η προφορική επικοινωνία, καθώς ο μαθητής καλείται να:
·         ακούσει,
·         αφηγηθεί,
·         περιγράψει,
·         συζητήσει,
·         κάνει ερωτήσεις,
·         πάρει συνέντευξη,
·         δημιουργήσει ιστορίες.
Καλλιεργείται η ανάγνωση, καθώς ο μαθητής καλείται να:
·         εκφραστεί λεκτικά,
·         εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του.
Γίνεται εξάσκηση στη γραφή, καθώς ο μαθητής καλείται να:
·         περιγράψει,
·         χαρακτηρίσει,
·         δημιουργήσει λέξεις,
·         παράγει ιστορίες.
Αναφορικά με τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει:
  • ·         Πίνακες καταγραφής στοιχείων,
  • ·         αντιστοιχίσεις,
  • ·         παιχνίδια με αριθμούς,
  • ·         προβλήματα.

Επιπρόσθετα σε σχέση με την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ο μαθητής μπορεί να:
  • ·         ζωγραφίσει,
  • ·         κάνει κατασκευές,
  • ·         παίξει θεατρικά παιχνίδια,
  • ·         δραματοποιήσει,
  • ·         παίξει παντομίμα,
  • ·         φτιάξει θεατρική παράσταση,  
  • ·         τραγουδήσει.

Αναφορικά με τη ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ο μαθητής έρχεται σε επαφή με την προφορική, λαϊκή παράδοση και κοινωνικές καταστάσεις, γνωρίζει άλλες χώρες και διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, μαθαίνει για το φυσικό περιβάλλον.
Σχετικά με τις ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ο μαθητής μπορεί να:
  • ·         συλλέξει και καταγράψει πληροφορίες
  • ·         επεξεργαστεί κείμενο
  • ·         ζωγραφίσει

Τέλος, σε σχέση με τη ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ μπορεί να εξασκηθεί σε μουσικο-κινητικά παιχνίδια.


ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1.      ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Ø  «Σήμερα το πρωί ξύπνησα από μια ασυνήθιστη φασαρία….»
Ø  « Άν ήμουν η ωραία κοιμωμένη, ο κύριος διευθυντής....»
Ø  « Πες μου για…»
Ø  Σε Α4 που διπλώνει: Ποιος ήταν; Πότε ήταν; Πού βρισκόταν; Τι έκανε; Τι είπε; Τι είπε ο κόσμος; Τι έγινε μετά;
Ø  Τρία αντικείμενα ή τυχαίες λέξεις , μια ιστορία
Ø  «Ευτυχώς πρόλαβα το φίλο μου αλλά δυστυχώς…..»  
Ø  Ιστορίες που ξεκινούν από μια κίνηση ενός προσώπου στο χώρο
Ø  Κατευθυνόμενη ιστορία με ερωτήσεις-απαντήσεις
2.      ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Ø  Αναποδογυρίζουμε παραμύθια π.χ η κακιά Κοκκινοσκουφίτσα και ο καλός λύκος Παραμυθοσαλάτα: Εμπλοκή διαφόρων ηρώων παραμυθιών σε μια ιστορία
Ø  Ολοκληρώνοντας ένα παραμύθι
Ø  Αλλάζοντας το τέλος του παραμυθιού
Ø  Συνεχίζοντας ένα παραμύθι
Ø  Ένας ήρωας παραμυθιού στη σύγχρονη εποχή
3.       ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Ø  Βρίσκουμε κοινά στοιχεία: Εισαγωγή, Κατακλείδα, Πρωταγωνιστής (καλός), Ανταγωνιστής (κακός), Μαγικό Αντικείμενο, Υπερφυσικά στοιχεία
Ø  Παραλλαγές
Ø  Ελληνικά και ξένα
Ø  Λαϊκά και σύγχρονα
4.       ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Ø  Εικονογράφηση εξώφυλλου
Ø  Ζωγραφίζω ήρωες ή σκηνές
Ø  Φτιάχνω παζλ
Ø  Ντύνω τους ήρωες
5. ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
6. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ


Καλή σας διασκέδαση! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου