2 Απριλίου 2020

"Ένας ελέφαντας παγωτατζής"- Παραμύθι και προτεινόμενες δραστηριότητες για παιδιά


«ΕΝΑΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ ΠΑΓΩΤΑΤΖΗΣ»

Παρακολουθούμε με τα παιδιά την ιστορία του «ελέφαντα του παγωτατζή». Πρόκειται για έναν ελέφαντα που όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, είναι παγωτατζής! Πουλά παγωτά στα υπόλοιπα ζωάκια. Όλα τα ζώα τον υπεραγαπούν γι’ αυτόν και για άλλους πολλούς λόγους και αποφασίζουν να τον βοηθήσουν όταν αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα που τον στεναχωρεί. Ποιο είναι όμως το πρόβλημα του ελέφαντα παγωτατζή….;;;; Βρείτε την απάντηση στο παρακάτω βίντεο:



Μετά την προβολή του βίντεο μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση με τα παιδιά για την ιστορία που παρακολούθησαν. Ενδεικτικά μπορούν να τεθούν οι ακόλουθες ερωτήσεις:
-          Για τι μας μιλάει το παραμύθι;
-          Ποιος είναι ο πρωταγωνιστής;
-          Τι έγινε στην αρχή, στη συνέχεια, στο τέλος;
-          Τι έκανε ο ελέφαντας του παραμυθιού μας;
-          Τι στεναχωρούσε τον ελέφαντα;
-          Τι έκαναν τα ζωάκια για να βοηθήσουν τον φίλο τους τον ελέφαντα;
-          Ο ελέφαντας έπαψε να είναι στεναχωρημένος; Γιατί;
-          Τι σας άρεσε από το παραμύθι;

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ:

1.      Ακούμε και μαθαίνουμε τα τραγουδάκια «Το Ελεφαντάκι» και «Ο Παγωτατζής». Τα οποία παρατίθενται παρακάτω:



2.      Δίνουμε στα παιδιά το φύλλο εργασίας που ακολουθεί και τους ζητούμε να ενώσουν τις τελείες προκειμένου να σχηματίσουν το παγωτό τους, το οποίο στη συνέχεια μπορούν και να χρωματίσουν:


3.      Δίνουμε στα παιδιά τα ακόλουθα φύλλα εργασίας και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τα παγωτά χρησιμοποιώντας για κάθε μέρος τους το χρώμα που μας υπαγορεύει ο αντίστοιχος αριθμός ή το αντίστοιχο γράμμα:

 XROMATIZO-PAGOTO-ARITHMOUS-1-2-3-4-5
Τα παγωτά-ξυλάκι με τις ονομασίες των γραμμάτων  Τα παιδιά μαθαίνουν τα ονόματα των γραμμάτων με ένα πιο δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο , ζωγραφίζοντας τα παγωτά σε ξυλάκι . Οι ασπρόμαυρες περιοχές της σελίδας είναι σημαδεμένες με ένα γράμμα η κάθε μία και στα δεξιά υπάρχει μια λίστα με τα ονόματα των γραμμάτων στα οποία αντιστοιχεί και ένα χρώμα. Οι φίλοι μας θα εξασκηθούν στην ανάγνωση των γραμμάτων και των λέξεων και θα χρωματίσουν την εικόνα ταυτίζοντας τα γράμματα με τις ονομασίες τους. Στο παρόν φύλλο μαθαίνουμε τα γράμματα (μικρά) : φι , χι , ψι , ωμέγα.

4.      Κάνουμε αντιστοιχήσεις. Ζητάμε από τα παιδιά να ενώσουν με μια γραμμή τα ίδια- όμοια παγωτά. Ακολουθούν ενδεικτικά φύλλα εργασίας:

 Ένωσε με μία γραμμή τα ίδια παγωτά
Ένωσε τα παγωτά με τις ίδιες γεύσεις

5.      Εξασκούμε την οπτική αντίληψη ζητώντας από τα παιδιά να αναπαραγάγουν τα χρώματα που βλέπουν στο αρχικό παγωτό και στα υπόλοιπα. Ακολουθεί ενδεικτικό πρότυπο:

 Επανέλαβε τα ίδια χρώματα στα υπόλοιπα παγωτά

6.      Γινόμαστε «ελεφαντάκια» και ζωγραφίζουμε! Κατεβάζοντας στον υπολογιστή μας το λογισμικό από το σύνδεσμο που ακολουθεί, τα παιδιά μπορούν ως «ελεφαντάκια» να ζωγραφίσουν χρωμο-σελίδες με τη χρήση του υπολογιστή:

7.      Ζωγραφίζουμε ελεφαντάκια! Στην ιστοσελίδα που ακολουθεί τα παιδιά μπορούν να χρωματίσουν «ελεφαντάκια» με τη χρήση του υπολογιστή χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσουμε κάποιο λογισμικό:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου